کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

جایزه "رسانه در دست کودکان" به ایران رسید

 

یونیسف

یک برنامه رادیویی ایرانی، جایزه منطقه ای یونسف برای مسابقه "روز جهانی رسانه در دست کودکان" را به دست آورد.

در این برنامه رادیویی دو کودک خردسال اجرای برنامه را بر عهده می گیرند و همراه با گروهی از کودکان درباره مسائل مربوط به کودکان گفت و و می کنند.این برنامه با تهیه کنندگی میترا ضیایی در رادیو سلامت اجرا می شود. 

آنا ریاتی، جانشین نماینده یونیسف در ایران، از همه دست اندرکاران تلویزیون و رادیو در ایران دعوت کرد در مسابقات آینده روز "رسانه در دست کودکان" شرکت کنند.  

روز جهانی رسانه در دست کودکان هر سال در اولین یکشنبه ماه مارس (۱۵ اسفند) جشن گرفته می شود. در این روز یونیسف از همه دست اندرکاران رسانه های دیداری و شنیداری در سراسر جهان دعوت می کند، کودکان و نوجوانان را در تولید، ساخت و پخش برنامه ها سهیم کنند. در این روز، نوشتن برنامه، تهیه گزارش، تولید و اجرای برنامه به عهده نوجوانان است. این کار فرصتی به آنان می دهد تا افکار و موضوعات مربوط به خود را با مخاطبین زیادی در میان بگذارند.  

داوری منطقه ای روز جهانی رسانه در دست کودکان، در ماه های تیر و مرداد سال جاری توسط گروهی از دست اندرکاران رسانه، متخصصانی از رادیو و تلویزیون و کارشناسان ارتباطات انجام گرفت. در این روند، داوران به مسائلی چون هماهنگی متن با موضوع، شیوه اجرا و مشارکت کودکان و نوجوانان توجه کردند. رادیو سلامت برای به دست آوردن این جایزه منطقه ای با برنامه هایی از دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رقابت کرد.  

موضوع سال ۲۰۱۱ روز جهانی رسانه در دست کودکان "دختران...، پسران ..." بود و از کودکان و نوجوانان خواسته شده بود تا در مورد حقوق کودک و اهمیت آن صحبت کنند. برنده جهانی جایزه رسانه در دست کودکان در روز پنجم دسامبر ۲۰۱۱(۱۴ آذر) در نیویورک اعلام خواهد شد. 

منبع: کتابک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد