کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

احترام برای همه"، در مدرسه ها آموزش داده می شود.

آموزش احترام به همه در مدارس

احترام برای همه"، در مدرسه ها آموزش داده می شود.  

احترام برای همه، نام پروژه مشترکی بین یونسکو، آمریکا و برزیل است. پروژه ای که از روز ١٨ ژانویه در مقر یونسکو آغاز می شود و انتظار می رود که اجرای آن سه سال طول بکشد. هدف این پروژه، تنظیم یک برنامه درسی برای مبارزه با تبعیض قومی و نژادی در مدرسه هاست. 

نمایندگان دولت ها و کارشناسانی از کشورهای مختلف جهان، در کنار نمایندگانی از دولت و نهادهای دولتی برزیل و ایالات متحده در مراسم آغاز به کار این پروژه شرکت می کنند. ایرینا بوکوا، دبیرکل یونسکو نیز از شرکت کنندگان در این برنامه است. در این پروژه، نخست، بخش هایی از برنامه های درسی، قوانین و سیاست گذاری هایی  که درآن ها به آموزش بردباری و پذیرش دیگران توجه شده، بررسی می شود و بهترین فعالیت ها دراین زمینه مشخص می شوند. 

در فاز دوم پروژه، منابع آموزشی و برنامه های درسی مناسب برای این موضوع تدوین می شود و در چند کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. در مرحله بعد، این منابع آموزشی در اختیار همه کشورها قرار خواهد گرفت. در مرحله پایانی پروژه هم گروهی از کارشناسان در زمینه مبارزه با نژاد پرستی، آموزش مدارا با دیگران و حقوق بشر برای پیشبرد و نظارت بر پروژه تعیین می شوند. هم چنین دو برنامه اینترنتی برای پشتیبانی از پروژه راه اندازی خواهد شد. 

یکی برای کارشناسان آموزشی و دیگری برای کودکان و نوجوانان تا تجربه ها و دیدگاه های شان را دراین زمینه با یکدیگر به اشتراک بگذارند. یونسکو، شبکه ای متشکل از ٩ هزار مدرسه مشارکتی (ASPnet) در سراسر جهان دارد و از طریق آن ها برنامه های گوناگون ترویج حقوق بشر خود در ارتباط با کودکان و نوجوانان را اجرا می کند.  

منبع: یونسکو به نقل از کتابک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد