کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

دو فیلم اقتباسی از ادبیات کودک، نامزد جایزه اسکار ۲۰۱۲

نامزدهای اسکار - ادبیات کودکان

در میان فهرست نامزدهای دریافت جایزه اسکار امسال (۲۰۱۲)، نام دو فیلم که بر اساس دو رمان نوجوانان نوشته شده اند، نیز به چشم می خورد. جایزه ای که پر سر و صداترین جایزه دنیای سینمای جهان به شمار می رود.

"اسب جنگی" و "هوگو" این دو فیلم هستند. دو فیلمی که با استقبال منتقدان روبه رو شده اند و دو کارگردان مشهور هالیوود آن ها را بر اساس دو رمان "اسب جنگی" نوشته مایکل مورپورگو و "اختراع هوگو کابره" نوشته برایان سلزنیک ساخته اند. فیلم "اسب جنگی" را استیون اسپیلبرگ ساخته و "هوگو" را مارتین اسکورسیزی کارگردانی کرده است.

فیلم هوگو، در یازده رشته مختلف نامزد اسکار شده و به این ترتیب در بالاترین جایگاه نسبت به نامزدهای دیگر دریافت این جایزه قرار گرفته و بخت بلندی برای دریافت جایزه امسال دارد. فیلم نامه "هوگو" را جان لوگان نوشته است، کسی که نویسنده فیلم نامه فیلم مشهور آواتار هم هست.

اختراع هوگو کابره، کتابی ۵۰۰ صفحه ای است و در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است. ۳۰۰ صفحه از این ۵۰۰ صفحه را تصویرها تشکیل می دهند. ترکیب متن و تصویر در این کتاب به شکلی است که آن را ویژه و متمایز می کند. این کتاب در سال ۲۰۰۷ جایزه تصویرگری کلدکات را به دست آورده است. جایزه ای که هر سال به یک کتاب با تصویرگری برجسته در ادبیات کودک آمریکا اهدا می شود. این کتاب به فارسی برگردانده و در ایران با همین نام چاپ شده است. اما کتاب اسب جنگی تاکنون به فارسی ترجمه نشده است. این کتاب را مایکل مورپورگو نویسنده مشهور ادبیات کودک انگلستان در سال ۱۹۸۲ نوشته است. از این کتاب تاکنون یک تئاتر موفق هم اقتباس شده است.

امسال، هشتاد و ششمین سالی است که جایزه اسکار اهدا می شود. مراسم اهدای جایزه اسکار در رشته های مختلف در روز ۲۶ فوریه (۸ اسفند) در لس آنجلس آمریکا برگزار می شود. امسال فیلم جدایی نادر از سیمین هم از ایران در دو رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. 

منبع: کتابک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد