کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

شاهنامه در ۱۰۰ جلد برای کودکان بازنویسی می‌شود

یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دراین‌باره گفت: مهم‌ترین اثری که مدتی است مشغول آن هستم، بازنویسی شاهنامه برای کودکان و نوجوانان است. در این پروژه داستان‌های شاهنامه را برای کودکان بازنویسی کرده‌ام که در نزدیک به ۱۰۰ جلد توسط انتشارات خانه ادبیات منتشر می‌شود. 


وی ادامه داد: بازنویسی و بازآفرینی شاهنامه برای نوجوانان نیز را آغاز کرده‌ و تا کنون نگارش۲۱ جلد از آن به پایان رسیده است. 

این نویسنده با تاکید بر این‌که برخی از داستان‌های شاهنامه را بازنویسی و برخی را بازآفرینی کرده است، گفت: بعضی از داستان‌های شاهنامه را که ساخت و ساز قوی و محکمی دارند بازنویسی کرده‌ام اما بعضی از قسمت‌های شاهنامه تنها در حد طرح موضوع هستند که نیاز به بازآفرینی داشتند. به طور کلی می‌توان گفت حجم بیشتر این اثر بازآفرینی است. ضمن اینکه در بخش کودک روایت‌ها ساده‌ترند اما در بخش نوجوان لحن حماسی‌تر است. 

نویسنده «شهری که گم شد» مجموعه ۲۵ جلدی «عاشقانه‌های شاهنامه» را نیز آماده چاپ دارد. 

این کتاب داستان‌های عاشقانه شاهنامه است که مرحله تصویرگری را در انتشارات خانه ادبیات می‌گذراند. 

گرچه یوسفی پیش از این نیز «عاشقانه‌ شاهنامه» را در دو جلد تدوین و منتشر کرده بود اما اثر جدید او مفصل‌تر است و در آن داستان‌هایی را مانند «منیژه و بیژن»، «کتایون و گرشاسب»، «فغستان و اسکندر مقدونی»، «گرامی و اردشیر» و «دل‌افروز و فرخ‌پی» برای نوجوانان بازنویسی کرده است. 

محمد رضا یوسفی در سال ۱۳۳۲ در همدان‌زاده شد. او از سال ۱۳۵۷ که نخستین اثرش منتشر شد، تا کنون بیش از ۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان نوشته است. 

یوسفی که در سال ۲۰۰۰ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن نیز بود، برای نگارش کتاب‌های «ستاره‌ای به نام غول» و «حسنی به مکتب نمی‌رفت» برنده دیپلم افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) نیز شده است. 

از دیگر آثار او می‌توان به «آخرین پروانه‌ها»، «روبان سفید»، «دزد‌ها»، «من و ماه و ستاره»، «پهلوانان»، «ماهواره سیاه»، «بابا نمکی و ماه» و «جیغ جادویی» اشاره کرد.


منبع: ایبنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد