کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

برای ملاله بایستیم، برای آموزش همه دختران جهان بایستیم!

"برای ملاله بایستیم، برای آموزش همه دختران جهان بایستیم!" شعاری است که سازمان یونسکو برای برنامه ای در روز ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر، برای ترویج حق دختران برای آموزش برگزیده است.

در این برنامه که با همکاری یونسکو و دولت پاکستان در مقر یونسکو در پاریس برگزار می شود، هدف، سرعت بخشیدن به کوشش های سیاسی برای فراهم کردن امکان آموزش برای همه دختران در جهان است. این هدف، در راستای برنامه "آموزش برای همه" در یونسکو پیگیری می شود. برنامه ای که می کوشد تا سال ۲۰۱۵ همه مردم جهان از آموزش ابتدایی با کیفیت بهره مند شوند.

این برنامه در ستایش ملاله یوسف زای دختر ۱۵ ساله پاکستانی تدارک دیده شده است. این دختر بی باک و مبارز، هنگامی که کودکی بیش نبود و طالبان مدرسه رفتن را برای دختران قدغن کرده بود، برای حق دختران در برخورداری از آموزش مبارزه می کرد.

او در ماه اکتبر (مهر) امسال از یک حمله تروریستی طالبان که برای کشتن او ترتیب داده شده بود جان به در برد.

هم اکنون بیشتر جمعیت ۶۱ میلیون کودک محروم از مدرسه در جهان، دختران هستند. ازدواج زودهنگام، خشونت های جنسی و قوانین تبعیض آمیز، مانع این دختران برای پیوستن به مدرسه و یا کامل کردن دوران آموزش خود هستند.

بی سوادی دختران،محرومیت را به بزرگسالی آن ها نیز می کشاند. اکنون بیشترجمعیت ۷۷۵ میلیون بزرگسال بی سواد در جهان را زنان تشکیل می دهند. عدالت و برابری در جهان بدون برابری جنسیتی به دست نمی آید و این  برابری نیز از آموزش آغاز می شود.

منبع: کتابک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد