کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

یکی دیگر از دانش آموزان « شین آباد » درگذشت

یکی دیگر از دانش آموزان مصدوم حادثه آتش سوزی شین آباد به‌دلیل شدت سوختگی جان باخت، بدین ترتیب با گذشت حدود 24 روز از این حادثه دلخراش در مدرسه انقلاب اسلامی و مرگ «ساریا رسول زاده»، تعداد کشته ها به 2 نفر افزایش یافت،هم اکنون از میان 28 دانش آموز مصدوم، 13 نفر در بیمارستان سینای تبریز و 3 دانش آموز دیگر در بیمارستان امام (ره) ارومیه بستری هستند. 

«ساریا» در شرایطی به‌دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد که تیم های پزشکی از هفته گذشته جراحی پلاستیک روی این دختران را آغاز کرده بودند و منتظر بهبودی او بودند. پیش از این «سیران یگانه» نیز 5 روز پس از حادثه به‌دلیل شدید بودن سوختگی ها قربانی این حادثه شد. رسول خضری ــ نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس ــ در گفت و گو با آرمان، شدت جراحات ساریا را کمی کمتر از سیران عنوان کرد و گفت:« ساریا بامداد روز جمعه در بیمارستان سینای تبریز جان باخت.» بر اساس اعلام او، این دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی، دچار 45 درصد سوختگی از بیرون شده بود، اما به‌دلیل ضعیف بودن و وخیم بودن حالش، نتوانست در برابر بیماری مقاومت کند و در نهایت جان باخت. 

خضری تاکید می کند سایر دانش آموزان مصدوم در شرایط بهتری قرار دارند با این حال به‌دلیل اینکه سوختگی شرایط پیچیده ای دارد، باز هم احتمال مرگ مصدوم دیگری وجود دارد. به گفته نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس، شرایط فیزیکی دانش آموزان در وخیم شدن حال و مرگشان تاثیر دارد. او با بیان اینکه در روزهای اخیر، یکسری اقدامات از جمله برداشتن بافت های سوخته از روی «ساریا» انجام شده بود، ادامه می‌دهد:« متاسفانه این دانش آموز تحمل حداقل جراحی را هم نداشت.» با این حال نماینده پیرانشهر تاکید می کند ساریا و سیران، وخیم ترین مصدومان این حادثه بودند.«البته در میان مصدومان هنوز هم سوختگی 35 تا 45 درصد وجود دارد که برای نجات از مرگ نیاز به دعا دارند، حتی پزشکان نیز نمی توانند اظهار نظر قطعی درباره درمان این دانش آموزان داشته باشند.» 

بر اساس اعلام خضری با مرگ تلخ ساریا، تعداد مصدومان بستری شده در دو بیمارستان ارومیه و تبریز به 16 نفر رسید، سایر مصدومان به‌دلیل سطحی بودن سوختگی مرخص شده و در منزل تخت درمان قرار گرفته اند. خضری همچنین از اعزام سه دانش‌آموز مصدوم به مشهد خبر می دهد.« مذاکراتی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام و مقرر شد که عصر جمعه 3 دانش‌آموز حادثه دیده پیرانشهر به مشهد اعزام شوند.» به گفته او، این مصدومان در بیمارستان سینای تبریز بستری شده بودند. آتش سوزی مدرسه انقلاب اسلامی شهر شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر، پانزدهم آذر ماه زمانی رخ داد که دانش آموزان پشت نیمکت های کلاس درس نشسته بودند که در اتفاقی نابهنگام، بخاری هنگام انتقال از کلاس درس، شعله ور شد و 29 دانش آموز را مصدوم کرد.

با گذشت 24 روز از این حادثه، 2 تن از دانش آموزان جان خود را از دست داده، 16 نفر همچنان بستری هستند و 11 نفر نیز مرخص شدند. 

مدرسه انقلاب اسلامی در دو شیفت دخترانه و پسرانه با 360 دانش آموز در حالی فعالیت خود را ادامه می‌دهد که به گفته خضری، هنوز هم برای گرم کردن کلاس های درس از بخاری نفتی کاربراتوری استفاده می شود. این در حالی‌است که بیش از 10 سال از لوله کشی گاز آن منطقه می گذرد. وزیر آموزش‌وپرورش دیروز در پیامی درگذشت سارینا را به خانواده او و مردم آذربایجان غربی و مردم سراسر کشور تسلیت گفت.


منبع: روزنامه آرمان به نقل از انجمن حمایت از حقوق کودکان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد