کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

آموزش علائم و زبان اشاره برای کودکان زیر دو سال

  آموزش زبان انگلیسی و زبان اشاره به کودکان زیر دو سال

تازگی به مورد جالبی برخورد کرده ام. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید امروزه گروهی از محققان روان شناسی روشی را ابداع کرده اند که با استفاده از علائم و نشانه ها یا به عبارتی با زبان اشاره بسیاری از چیزهایی که برای زندگی کودکان زیر دو سوال مهم است را به کودکان آموزش می دهند. به این ترتیب که با استفاده از زبان اشاره تقریبا مشابه علائمی که برای ناشنوایان وجود دارد با کودک ارتباط برقرار می کنند به این ترتیب با آموزش این علائم کودکانی که هنوز قدرت تکلم ندارند می توانند با نشان دادن علامتی با دست و بدن خود منظور خود را به ما بفهمانند یا به عبارت دیگر با زبان بی زبانی با ما حرف بزنند.  

یکی از مشکلاتی که هر پدر و مادری و از جمله خود من با آن روبه رو هستند این است که نمی توانند منظور و  هدف کودک خردسال خود را که هنوز حرف نمی زند متوجه بشوند و بارها و بارها در طول روز کودک به خاطر اینکه نتوانسته آنچه می خواهد را به ما منتقل کند شروع به گریه و زاری می کند و هم خودش و هم والدینش را عصبی می کند.  

جالب اینکه با چنین روشی کودک می تواند برای مثال نشان دهد که آب یا شیر یا غذا یا بیسکوئیت می خواهد یعنی برای همه این چیزها نشانه های مجزایی وجود دارد. کودک می تواند به ما بگوید که خوابش می آید یا مثلا توپش را می خواهد حتی برای بسیاری از حیواناتی که در اطراف ما زندگی می کنند مانند گربه و سگ و پرنده نیز علائمی وجود دارد که کودکان به سادگی آنها را یاد می گیرند. 

تا زمانی که خودم به چشم استفاده کودکان زیر دو سال از این علائم را ندیده بودم باور نمی کردم ولی حالا حتی پسر خردسال من نیز از چنین علائمی استفاده می کند و ارتباط ما با هم بسیار پیشرفت کرده، کمتر گریه می کند و بیشتر منظورش را به من منتقل می کند.  

البته حیف که فعلا چنین امکاناتی به زبان انگلیسی وجود دارد در صورتی که اگر علاقمندانی در کشور ما هم پیدا شوند که چنین علائمی را با زبان فارسی تطبیق دهند استفاده از آن برای همه ایرانی ها ساده تر می شود. اما فعلا تا آن زمان می توان از چنین محصولات صوتی تصویری برای آموزش حتی زبان انگلیسی برای کودکان از سنین بسیار پائین بهره برد و یا آنکه هر والدین علاقمندی علائمی را برای خود طراحی کنند و به فرزندشان آموزش دهند.  

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مجموعه و چگونگی امکان تهیه آن به سایت انگیسی برای همه مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد