کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

پازل های هوش کِن کِن: محاسبات ساده با چهار عمل اصلی

 

پازل های هوش کن کن

 تازگی به مجموعه جالبی برخورد کرده ام که به شما هم معرفی می کنم. شاید خیلی از شما با پازل های ذهنی سودوکو آشنا باشید یعنی جداولی که بر اساس عملیات اصلی ریاضی، رابطه بین اعداد را کشف می کنید. 

پازل های کِن کِن تقریبا نسل جدیدی از سودوکو هستند که امروزه بسیار شهرت یافته اند. مزیت هایی که بر پازل های سودوکو دارند باعث شده که در جهان خیلی زود مطرح شوند. 

اگر بخواهم توضیحی در مورد انها بدهم باید بگویم که حتی پیچیده ترین جداول آن را نیز می توان صرفا با دانستن چهار عمل اصلی ریاضی یعنی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم حل کرد.. پازل کن کن یک جدول مربعی است که می تواند از 3*3 تا 9*9 متغیر باشد و روش حل آنها استفاده از این عملیات ساده ریاضی و پر کردن خانه های خالی جدول اعداد با استفاده از کشف رابطه بین آنها است.  

کن کن در سال 2004 توسط یک معلم ریاضی ژاپنی بنام تتسویا میاموتو ابداع شد . او پازل های کن کن را در سر کلاس های خود مطرح می کرد و با این روش به پرورش قوای منطق، تمرکز و محاسبه دانش آموزان می پرداخت. در سال 2006 کتابهای زیادی به این جداول اختصاص یافت و در سال 2008 با انتشار کن کن در امریکا موجی از استقبال عمومی از این پازل های ذهنی ساده اما هیجان انگیز به راه افتاد. 

 در ایران نیز نشر روان سنجی برای اولین بار پازل های هوش کن کن را در دو جلد گردآوری و چاپ نموده است که البته در نمایشگاه کتاب اردیبهشت سال جاری نیز به طور عمومی عرضه خواهد شد. 

برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به ادرس زیر مراجعه کنید. 

http://kenken.blogsky.com 

 

فکر می کنم برای اموزش غیر مستقیم ریاضی و تقویت مهارت بچه ها در چهار عمل اصلی محاسبات روش جالبی باشد یعنی هم بازی است و هم ریاضی!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد