کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

"خشونت علیه کودکان" موضوع جایزه رسانه ای یونیسف

 یونیسف

یونیسف که یکی از بخش های اصلی فعالیتش تلاش برای اجرای پیمان نامه حقوق کودک است، امسال موضوع "خشونت علیه کودکان"را برای "جایزه ی رسانه ای در زمینه حقوق کودک" برگزیده است.

این جایزه به گزارش‌های برتر درباره وضعیت و مسائل کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا تعلق می‌گیرد و در شش رشته تلویزیون، رادیو، مطبوعات، عکس، آن لاین (وب سایت ها) و کاریکاتور برگزار می شود. شرکت در این مسابقه محدودیت سنی ندارد و نوجوانان هم می توانند در آن شرکت کنند.
در این مسابقه آثاری شانس برنده شدن دارند که از اصول روزنامه‌نگاری پیروی کرده باشند یعنی از بیان روشن، دقیق و بی‌طرف برخوردار باشند، بر پایه ی "اصول گزارش مبتنی بر اخلاق در مورد کودکان" نوشته شده باشند و پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک در آن ها در نظر گرفته شده باشد.
دیگر معیارهای گزینش داوران بیان دقیق و در پیوند بودن با موضوع گزارش، کیفیت و بدیع بودن رویکرد روزنامه‌نگارانه، عمق و درستی گزارش تحقیقی، تلاش برای بیان داستان یا داستان‌های خبری، رعایت بی‌طرفی، تاثیرات مثبت بالقوه گزارش یا گزارش‌ها است. پیشنهاد راه حل در گزارش یا برنامه نیز یک امتیاز به شمار می رود.
یونیسف از شرکت کنندگان خواسته است که انگیزه خود را از حضور در این مسابقه و شیوه ی تهیه گزارش خود را در قالب نامه ای به همراه "فرم شرکت در مسابقه" پیش از ٢٩ تیر ماه ١٣٩٠ به دفتر یونیسف در ایران بفرستند.
نام برندگان این مسابقه در آبان ماه ١٣٩٠ در گردهمایی منطقه‌ای رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
موضوع این مسابقه در سال ٢٠٠٩، "ارتقای سلامت و تغییر رفتار در خاورمیانه و شمال آفریقا" و سال ٢٠١٠ "حقوق کودکان" بود. 

 

منبع: یونیسف به نقل از کتابک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد