کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

محک موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی

 محک

موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان"محک" به عنوان یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی وغیرسیاسی در سال 1370 با شماره 6567 به ثبت رسید و از همان زمان فعالیت رسمی خود را جهت تسکین آلام کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنان آغاز نمود.
از همان ابتدای تاسیس، به پشتوانه حضور خالصانه موسسین متخصص و پاک نیت، موسسه "محک" توانست ظرف کمتر از یک دهه با بهره گیری از اعتماد و حمایت های آحاد مردم و سخت کوشی اعضاء داوطلب و اعمال روشهای علمی و تخصصی در مراقبت های ویژه از بیماران و خانواده های آنان در کنار پیشرفتهای علم پزشکی آمار مرگ و میر را از 75 درصد در دهه 60، به 25درصد در دهه80 برساند.
موضوع فعالیت مؤسسه محک ، انجام امور خیریه در زمینه های پزشکی، پژوهشی، پیشگیری، درمانی، خدماتی، بهداشتی، بیمارستانی، رفاهی و صرفا در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان می باشد.
محک تبلوری از ایفای نقش مشارکت مردمی در جامعه است که در بخش اول اساسی ترین شعار محک یعنی ” ما را یاری دهید و از ما یاری بخواهید ” بر آن تصریح شده است.
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان " محک" توانسته است در طول 16 سال فعالیت خود بالغ بر 11000 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت قرار داده وامکان ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان "محک" را فراهم آورد.  

 

دیدگاه 

محک حامی استوار پدران و مادرانی است که کودک آنها به بیماری سرطان مبتلا شده است. در سایه این حمایت، خانواده ها می توانند بدون نگرانی، تنها به درمان کودک خود فکر کنند و کودکان می توانند شادمانه تر فرآیند درمان را طی نموده و آرزو های آنها از بودن یا نبودن، به چگونه زیستن در آینده تغییر کند. در سایه حمایت محک هیچ کودکی از فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه درمان، فوت نخواهد کرد. محک با ارائه بالاترین سطح از پاسخگویی و شفافیت، معتمد ترین نهاد خیریه برای نیکوکاران و سازمان های بشر دوستانه و عملکرد آن معیاری برای ایجاد و ارزیابی سازمان های مشابه در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.
این سازمان از نظر چند عملکردی بودن، در دنیا منحصر به فرد بوده و در هریک از زمینه های فعالیت، در زمره یکی از ده سازمان برتر در جهان خواهد بود.  

 

ماموریت 

محک سازمانی است که از انگیزه والای کمک به همنوع سرچشمه گرفته و توجه خود را معطوف بیماری سرطان کودکان در سطح ملی و بین المللی و در حوزه های امور خیریه،درمان و تحقیقات نموده است. حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان در بخش خیریه، درمان کودکان مبتلا به سرطان در چهارچوب منشور حقوق بیمار و بر اساس جدید ترین و کارآمد ترین روش ها و آخرین دست آورد های علم پزشکی در بخش درمان و انجام تحقیقات علمی در زمینه بیماری سرطان برای کشف علل بروز بیماری، روش های تشخیص، پیشگیری و روش های نوین درمان ماموریت این سازمان است.
این سازمان خیریه، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است و با اتکاء به جلب مشارکت های مردمی و انواع کمک های بشر دوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی اداره می شود. کارکنان و داوطلبان صمیمانه در کنار یکدیگر برای تحقق اهداف بشر دوستانه محک تلاش می کنند. محک نه تنها به سرطان کودکان می پردازد بلکه اندیشه والای کمک به همنوع را ترویج می نماید. شفافیت، اعتماد سازی و پاسخگویی ممتاز ترین ویژگی های محک هستند. 
 

دفاتر 

دفتر مرکزی:
تهران، ابتدای بزرگراه ارتش، سه راه ازگل، بلوار اوشان، بلوارمحک، بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان"محک"
تلفن: 23540 ( 9821+)
نمابر: 22445454 (9821+)

دفتر چیذر:
تهران ، میدان چیذر، میدان ندا، ساختمان ندا، شماره 36
تلفن: 22213946 (9821+)
تلفاکس: 22201312 (9821+)

دفتر ستارخان:
تهران ، خیابان ستارخان، سه راه تهران ویلا، خیابان چهارم ( شهید صفویان)، شماره 55
تلفن : 66504136 (9821+)

دفتر برج ملت:
تهران، خیابان ولی عصر، روبروی پارک ملت، برج ملت، طبقه همکف، شماره 36
تلفن:4- 22037473 ( 9821+) /22025518 (9821+)

دفتر گلستان:
شهرک غرب، مرکز تجاری گلستان، هسته مرکز
 

منبع: محک (موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان)

نظرات 2 + ارسال نظر
صبا چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ب.ظ http://wearetheworld-2.mihanblog.com

من کد لوگو شما را تو وبم قرار دادم..خوشحال میشم کد بنرمو بذاری تو وبت

*کمپین مهربانی* چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:18 ب.ظ

* به نام الله مهربان *
خرید یک شاخه گل از کودکی گلفروش کنار خیابان، کمک به پیرمردی ناتوان، کمک به پیرزنی که بار سنگینی دارد، رد کردن مردمان نابینا از خیابان، دادن صندلی مان در اتوبوس به فردی ناتوان و ... اینها همه ارزش هایی هستند که از کودکی همراه ما بوده اند. پس چه خوب است که هر کس با هر تخصصی که دارد قدمی بردارد. فرقی نمیکند پزشک باشی یا مهندس، نقاش باشی یا فراش، نویسنده باشی یا شاعر، دانشجو باشی یا دانش آموز، مهم این است که خداوند با تمام بزرگواری و عظمتش مهربانی میکند. پس چرا ما بندگان کوچکش این صفتِ دوست داشتنی و زیبا را نداشته باشیم. چه بسا خداوند تمام مهربانی اَش را نثار ما کرده است
.ما میتوانیم آنقدر این فرهنگ مهربانی را گسترش بدهیم که تمامی ایران و بلکه جهان عضوی از کمپین مهربانی باشند.
___________________________________________________________
با کمپین مهربانی همراه باشید
وبلاگ معرفی کمپین :mehrabani-net.blogfa.com
وب سایت رسمی کمپین مهربانی :www.mehrabani.net

[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد