کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار

 کودک کار

صندوق آموزش و توانمندسازی کودکان کار، وابسته به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برآیندی از نقش اجتماعی و فرهنگی کوشندگان فرهنگ و ادبیات کودکان برای مشارکت در بهسازی وضعیت و بهبود سطح زندگی کودکان کار است.
فکر می کنیم که تنها خویشکاری ما پژوهیدن در زندگی و فرهنگ کودک نیست، بلکه بخشی از خویشکاری ما کمک به نیازمندترین کودکان یا کودکان در بحران است. کودکان کار، کودکان در بحران هستند. آرمان همگی ما زندگی آرمانی برای کودکان است. زندگی آرمانی برای کودکان یعنی کودکان بدون کار و کودکان در ایمنی و رفاه. تا آن روز راه بسیار داریم. اما هر کدام از ما به سهم خود می تواند به کودکان در بحران کمک کند.
صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار کوشش می کند،‌ توشه ی فرهنگی ایی که در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان تهیه می شود، در اختیار کودکان کار قرار دهد. این توشه ی فرهنگی، روش ها و مواد آموزش خلاق کودک محور است. کودکان کار حق دارند از این توشه بهره ببرند. 

درباره صندوق
صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار، همان گونه که از نام آن برمی آید،‌ در گام نخست یک صندوق مالی است. این صندوق مالی از سوی کسانی پر می شود که به بهبود زندگی و سرنوشت کودکان کار علاقه مند هستند. به اندازه ی توانایی خود به صندوق کمک می کنند و  مدیریت صندوق نیز این کمک های مالی را در جهت آموزش خلاق کودک محور که شامل ارائه روش های آموزشی (‌آموزش آموزگاران ، کتابداران و مربیان) و مواد آموزشی خلاق کودک محور و ادبیات کودکان در اختیار سازمان ها و نهادهایی قرار می دهد که به کار نگه داری و آموزش کودکان کار می پردازند. 

تعریف کودکان کار
کودکان کار بخشی از جامعه انسانی‌اند که در زیر سن ١٥ سال، پیش از آنکه دوره‌ى رشد جسمى و ذهنى آن‌ها به پایان رسد، به سبب عوامل گوناگون خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی، وارد دنیای کار مى‌شوند و در این روند، رشد جسمى و ذهنى آن‌ها آسیب مى‌بیند. 

 

منبع: صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد