کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

بحران غذایی، جان 9 میلیون کودک آفریقایی را تهدید می‌کند

  کودکان گرسنه آفریقایی در صف غذا

ایرن: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که خشکسالی و کمبود غذا تاثیرات مخربی را بر کودکان آفریقایی به ویژه شاخ آفریقا برجای می‌گذارد

به گزارش (ایسنا)، دراین گزارش که در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد هم آمده است، به این موضوع اشاره شده که یک ترکیب مرگبار از خشکسالی، درگیری‌های داخلی و افزایش قیمت مواد غذایی که باعث کمبود غذا می‌شود می‌تواند بر کودکان ساکن شاخ آفریقا اثرات مخرب و جبران ناپذیری برجای بگذارد.  


براساس این گزارش که کارشناسان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد آن را منتشر کرده‌است، میلیون‌ها کودک و زن در معرض خطر مرگ و ابتلا به بیماری‌های ناشی از این ترکیب مرگبار قرار دارند. به همین دلیل، آگاهی در مورد این موارد می‌تواند مانعی بر سر راه مرگ آنان شود.  


به گزارش ایسنا، کودکان آسیب‌پذیرتر و کم‌توان‌تر در مقابل خشکسالی و کمبود غذا جان خود را از دست می‌دهند. بیش از9 میلیون تن که دو میلیون را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند به شدت در معرض سوءتغذیه و ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار دارند. متاسفانه طی شش دهه گذشته دولت‌های کشورهای واقع در شاخ آفریقا هیچ برنامه‌ای را برای مقابله با این روند در نظر نگرفته‌اند، در حالیکه یونیسف و سایر نهادهای بین‌المللی به شدت نسبت به این روند رو به رشد هشدار داده‌اند، به طوری که نرخ سوءتغذیه جهانی در شمال کنیا هم اکنون 25 درصد و در ناحیه «تورکانا» در این کشور 4/37 درصد است. علاوه بر این، بسیاری از خانواده‌ها برای فرار از این وضعیت از نواحی مرزی عبور کرده تا خود را به «اتیوپی» برسانند.  


به گزارش ایسنا، نمایندگان و فعالان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ـ یونیسف ـ به صورت مشخص از برنامه‌هایی برای کمک به تغذیه سالم کودکان استفاده می‌کند و از نهادهای غیردولتی و سازمان‌های جمعیتی نیز کمک می‌گیرد و امیدوار است تا دولت‌های این کشورها برای بهبود شرایط کودکان فعالیت خود را بیشتر کنند.   

منبع: ایرن خبرگزاری مستقل محیط زیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد