کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

کودک یار

معرفی بهترین ها برای کودکان

معرفی: جمعیت جوانان هزاره سوم

 خانه کودک محمودآباد
جمعیت جوانان هزاره سوم 
 سازمانی غیردولتی (NGO)، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مستقل است. "جمعیت" از سال 83 با اخذ مجوز رسمی فعالیت خود را به منظور دستیابی به اهداف زیر آغاز کرده است :

 اهداف 

هدف کلی "جمعیت جوانان هزاره سوم" تلاش برای ایجاد شرایطی است که در آن کودکان از کلیه حقوق طبیعی و انسانی خود برخوردار شوند. این حقوق عموماً در "پیمان‌نامه حقوق کودک" سازمان ملل متحد تبیین گشته و به امضای دولت ایران نیز رسیده است.

 برنامه‌های عملی 

برای رسیدن به اهداف موردنظر، "جمعیت" با توجه به امکانات و شرایط اجتماعی راهکارهایی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر با سازماندهی چند کارگروه، بخش‌های متفاوت هدف اساسی خود را دنبال می‌کند. کارگروه‌های فعال در حال حاضر عبارتند از : کارگروه آموزش، کارگروه بهداشت و سلامت، کارگروه هنری و ادبی، کارگروه فنی و تدارکات، کارگروه روابط عمومی، کارگروه تشکیلات و هماهنگی کارگروه حقوقی و کارگروه مالی.

فعالیت در هر یک از کارگروه‌ها داوطلبانه است و هر داوطلب بنا بر ذوق، تمایل و آمادگی خود می‌تواند در یک یا چند کارگروه فعال شود. فعالیت کلیه کارگروه‌ها معطوف به کار فرهنگی، اجتماعی و فعالیت آموزشی، بهداشتی و شخصیتی از کودکان، به ویژه کودکان کودکان محروم است.‍‍

 پروژه "خانه کودک کار محمودآباد"

یکی از پروژه‌های "جمعیت جوانان هزاره سوم" خانه کودک کار محمودآباد می‌باشد. محل این پروژه در جنوب شرقی تهران در منطقه کوره‌های آجرپزی واقع شده است. محمودآباد از توابع شهر ری و یکی از محلات فقیرنشین و حاشیه‌ای است. کودکان محل حتی از دسترسی به آموزش رسمی نیز محروم هستند. فعالان "جمعیت" در مهرماه 87 از این منطقه بازدید کردند و با مشاهده وضعیت کودکان منطقه، تصمیم گرفتند پایگاه آموزشی- بهداشتی برای کودکان احداث کنند. پس از 3 ماه تلاش داوطلبان "جمعیت" و حمایت‌های انسان‌دوستانه چند حامی، سرانجام خانه کودک کار محمودآباد کار خود را در آذر 87 آغاز کرد. هم‌اکنون 120 کودک به صورت روزانه در کلاس‌های سوادآموزی و 80 کودک در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فنی تحت تعلیم هستند.

 ما چه می‌گوییم :

  • هر انسان زیر 18 سال کودک است. (ماده 1 پیمان‌نامه)
  • هر کودک مستقل از ملیت، نژاد، وضعیت خانوادگی، مذهب و نوع تولد باید از حقوق طبیعی و انسانی برخوردار باشد.
  • حق حیات، حق آموزش و تحصیل مناسب و رایگان، حق برخورداری از بهداشت و درمان رایگان، حق آزادی بیان از حقوق اولیه و اساسی کودکان است.
  • دفاع از حقوق کودکان وظیفه بزرگسالان و تأمین حقوق آنها وظیفه دولت‌ها است.
  • ..

عضویت در "جمعیت جوانان هزاره سوم"

عضویت در "جمعیت" داوطلبانه است. کافی است فرم داوطلبی را پر کرده و امضاء کنید. با هر اندازه وقت که داشته باشید می‌توانید در کنار اعضاء دیگر به فعالیت بپردازید. 

 

ساعت کار خانه محمود آباد :
8 صبح الی 17 در ایام هفته و 9 الی 13:30 روزهای تعطیل

تلفن های تماس :
09355272954 

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت جمعیت جوانان هزاره سوم مراجعه کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد